Informujemy, iż z inicjatywy firm członkowskich podjęliśmy prace w zakresie uregulowania procesów serwisowania aparatury medycznej. Eksperci Organizacji Technomed wytypowali w sumie 15 grup produktowych, dla których zasadne jest wprowadzenie standardu serwisowania.
Głównymi celami podjętej inicjatywy są:
- Opracowanie standardu serwisowania aparatury medycznej
Celem projektu jest opracowanie w oparciu o art. 51 ustawy o wyrobach medycznych serii rozporządzeń Ministra Zdrowia określających zasady instalacji, okresowej konserwacji, okresowej lub doraźnej obsługi serwisowej oraz aktualizacji oprogramowania wytypowanych grup aparatury diagnostycznej i zabiegowej. W pierwszej kolejności chcemy opracować standardy postępowania dla grup produktowych: kardiomonitory, inkubatory, USG.
Przepisy określać będą także minimalny zakres wiedzy i wykształcenia dla serwisantów oraz standard wyposażenia (minimalny poziom oprzyrządowania) dla firm świadczących usługi serwisowe.
- Opracowanie wzorcowej Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ)
Projekt ten jest realizowany we współpracy z Urzędem Zamówień Publicznych. Ma na celu opracowanie i wdrożenie w placówkach ochrony zdrowia wzorcowych specyfikacji jakie powinien stosować szpital w przypadku postępowań przetargowych na świadczenie usług serwisowych.
- Opracowanie 3-4 wzorcowych umów serwisowych
Projekt obejmuje wypracowanie wzorcowych umów serwisowych w zakresie wytypowanych grup produktowych.
Prace nad projektami zostaną rozpoczęte jeszcze w styczniu przy udziale firm zrzeszonych w Organizacji. Z uwagi na to, iż zależy nam na głosie całego Rynku, zapraszamy do współpracy również firmy spoza naszej Organizacji.
Zainteresowane firmy zapraszamy do kontaktu z biurem, gdzie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących założeń projektów oraz harmonogramu działania.
Liczymy na Państwa głos i współpracę.